söndag 31 mars 2013

Minnesdag Första april

 
Jag har tre minnesdagar i april
så det här är en månad som jag varje år
önskar att den inte fanns
 
Idag första april är det hela 4 år sedan min mor gick bort
Känns fortfarande som om det var igår
Var tvungen att räkna flera gånger

Jag kommer nog aldrig att vänja mig
vid att hon inte längre finns i mitt liv
hon var en så stor del av det
Hon skulle ha fyllt 86 i juni
 
 
GRUBBEL
 
Det är så ebarmligt lite
en människa kan förstå
man skulle ej grubbla och tänka
men tänker och grubblar ändå
Och dagarna fogas till veckor
veckorna fogas till år
Man skulle ej snärjas av grubbel
så hastigt som livet går
 
Ferlin
 
 
Tänker på dig mor, varje dag
i mitt lilla universum 


2 kommentarer:

Gunilla sa...

Skickar en styrkekram till dig på din svåra dag

Sfinxen46 sa...

Tack Gunilla! Den kramen värmde. Kram