måndag 6 september 2010

Long Hot Summer... and just get over it!

Mitt hjärta fick en infarkt, ja egentligen tre, innan jag fattade galoppen. Alltid lika trögtänkt.
Inte är ett hjärta så vackert, som vi vill framställa det. 
Tycker det ser riktigt läskigt ut. 
Vem kom på att det skulle formas som ett vackert hjärta? 

Ni är hjärtligt välkomna att skriva en kommentar om ni känner för det!
Men just nu kan man bara kommentera
genom att klicka på klockslagetför inlägget.
Felet är under utredning



Jo då, våra hundar HAR en egen fläkt:)

Det här känns jätte jobbigt, att försöka komma igång och skriva igen efter en lång sjukskrivning. Är fortfarande sjukskriven. Man tappar allt självförtroende och tror sig inte klara va något alls längre. 
Längtar efter att bli kreativ igen men vet inte hur jag ska komma igång? 

Sen har jag misst mitt jobb. Min brukare ska flytta den 1a oktober och det är nästan 2 timmars restid med bil, dit hon flyttar, ja i varjefall på vintern, så det skulle inte bli lönsamt att pendla. Men man vet aldrig idag vad Arbetsförmedlingen tvingar en att göra? Kanske anser de att jag ska flytta? Jag som bara har ett par år kvar till pension. Inte kommer jag att få något nytt jobb inte:( Ja så tänker jag just nu i varjefall.

Är så osäker just nu och vet inte hur att få ihop alla pusselbitar i mitt liv, som  jag bara strött ut överallt det senaste året. Inget fungerar som förut. Inget är som det var. Inget kommer någonsin att bli som det var. Jag måste försöka acceptera det. Varför är det så svårt? Jag är en riktig "lipsill/pipsilll". Nostalgisk ut i fingerspetsarna. Tycker synd om mig själv. Kan inte leva på sjukpenningen. Vad gör man då? Lever ändå, eller? Självklart! 

Nu har jag klagat färdigt! 

Just nu  spelar de Abbas "The winner takes it all" .  Who is the winner in life?


Tales Of Mere Existence: "How To Cope With Depression" Tales Of Mere Existence



Visst verkar det enkelt? Just get over it!! :) I love that:)

Nu funderar jag över hjärtats
hållbarhet. Vad är det som gör det så skört/starkt?

Hälsningar från mitt  lilla universum










4 kommentarer:

Agneta sa...

Hahaha! Och vad ska en kvinna göra då? Skaffa större bröst och en dyr fin mopp så hon får kn...a! :-))Och sen är man lycklig?

Ja du, vad hjälper mot depression. Jag tror att man helt enkelt får vara deprimerad tills man tröttnar på det.

Var försiktig med dig själv och ditt hjärta, ta hand om dig och var snäll mot dig, ge dig självuppmuntran och små presenter.

Du verkar vara som din dator, kraschad och behöver nyinstallation och ny ordning.
Ta det lugnt så hittar du ditt nya liv så småningom.
Vi ses nästa vecka!

Stor varm kram!
Agneta

Unknown sa...

lätt för en annan att säga men hoppas o tror du kan ta det lugnt o njuta och ta hand om dig o helt o hållet strunta i att löneslava nån mer gång i ditt liv!!!
styrkekramar!

Rozie sa...

Hallå där! Kikar in en sväng till dig och kramar om. Var rädd om lilla hjärtat, mitt hjärta! ;-)

Jag har en överraskning till dig inne hos mig! ;-)
Kram / Rozie

Sfinxen46 sa...

Tack Rozie!
Visste inte att du skrivit här, fick bara en ingivelse att gå in och titta ikväll. Som du ser var det länge sen jag var på min blogg. Livet har haft så många överraskningar åt mig de sista två åren så jag tappade, helt enkelt andan, en dag och bara gav upp allt. Börjar så smått att få den tillbaka. Få se om jag orkar föra vidare den fina blogg utmärkelsen. Jag blev verkligen glatt överraskad. Trodde alla gett upp mig. Bättre sent än aldrig, många Tack för att du tänkte på mig.
Kramar Helena