måndag 22 mars 2010

Häxprocess

1987

HÄXPROCESS


Ibland jag glåmig och hängig

hemma går

utan att ens dragit en kam

genom mitt hår.

Jag går där och tjurar

i mina egna tankar

och sparkar på dammtussar

när jag går där och vankar.

Från rum till rum jag vaggar

med tankar från förr.

utan att stänga

en endaste dörr.

Har du stång där bak?

jag då brukar få höra.

HA! Ja, han skulle bara veta

vad jag till påsk brukar göra.

Jag fortsätter min vandring

och allt tycks mej störa

och intet jävla dugg

av hemmets sysslor jag vill göra.

Ja, då har häxan i mig tagit över.

Det enda som kan hjälpa

kan ibland vara lite klöver.

Och då ut på stan en dag

jag löper

och nåt svart, häftigt klädesplagg

jag då mig köper.

I krigsmålning jag då mig klär.

Då är det allvar

för jag är sur och tvär.

Detta händer

en gång per månad.

Det har det länge gjort

så jag blir ej förvånad.

En del vill kalla det

PMS

Men jag vet att det är en

häxprocess







1 kommentar:

anette sa...

Usch för PMS, ;)
Hahaha, ha nu en härlig tisdag..
Det blev jätte bra med (kanske gillar du) som du lyckats lägga in, grattis..
Varm kram